reklama
Na Thermica rallye se nejvíce radovali Kahle a Jakeš
Tisková informace Thermica Rallye Lužické Hory 2011, 25.4.2011
Hned dva velké vítěze má sobotní Thermica rallye Lužické hory, jejíž trať vedla Libereckem. V Hrádku nad Nisou se po absolvování osmi rychlostních zkoušek nevíce radovali absolutní vítězové 14. ročníku a zároveň vítězové klasifikace Lužického poháru Matthias Kahle – Christian Doerr s pečlivě připraveným vozem Škoda Octavia WRC. Další velké vítězství zaznamenala druhá dvojice v absolutním pořadí Miroslav Jakeš – Petr Gross, kteří vyhráli absolutní klasifikaci M ČR ECO SUN sprintrallye. Jezdec k tomu poznamenal: „Na velice obtížných technických tratích jsem zaznamenal svůj dosavadní nejlepší výsledek v kariéře.“ Jeho výkon je možno charakterizovat třemi pohledy – skvělý jezdec, vynikající spolujezdec a perfektně připravený vůz Mitsubishi. Nutno dodat, že zmíněná posádka jela po celou dobu nesmírně vyrovnaně.

Kahle se dostal do čela až ve druhé polovině rallye a parádní jízdou, atraktivní pro diváky, po loňské smůle zaslouženě zvítězil. Ale oba jmenovaní to neměli zdaleka jednoduché, i když už v první části odstoupili pro technické závady dva velcí favorité Pavel Valoušek (Škoda Fabia WRC) a Roman Odložilík (Citroën Xsara WRC). Čelem však důkladně míchali rovněž dobře jedoucí Sýkora se Škardovou (Mitsubishi Lancer Evo 9), Tomaštík s Vrečkou (Subaru Impreza WRC) i Tarabus s Norkem (Ford Fiesta S2000). Velké uznání si za předvedené výkony zaslouží rovněž Cvrček, Dohnal a Bujáček. Neskutečnou jízdu pro diváky, kterých se za krásného slunečného počasí sešlo podél trati podle neoficiálních údajů téměř padesát tisíc, předváděli také další jezdci, například Jan Černý s Citroënem (13. absoutně), Jiří Vrkoslav s kitovou Felicií (18. absolutně) nebo Petr Šimurda se Škodou 130 LR. Celkově spatřilo cílovou rampu 91 posádek z původně 137 odstartovaných.

Thermica rallye nastavila jako úvodní soutěž M ČR ve sprintrallye pomyslnou laťku hodně vysoko, zejména co se týče počtu startujících, kvality rychlostních zkoušek i celkové organizace. Velkým kladem bylo i téměř přesné dodržení časového harmonogramu, což je při tak velkém počtu startujících malým zázrakem. Velkým kladem je poměrně nízký počet havárií (bez zdravotních následků), to dokazuje ukázněnost a respekt posádek k technicky náročné trati za což jim patří velký dík.

Pavel Vydra
Tiskové středisko TRLH ´11

Copyright ©  RallyeJournal.cz   zavřít